South America

The Journey and the Destination: Hiking the Inca Trail to Machu Picchu

I love the saying “It’s about the journey, not the destination”. In everyday life, I think it makes you focus on the moment – seeing the value in the process rather than the final result. When applied to travelling, it takes on a much more literal meaning. The greatest memories and stories often come from the “how you got there” rather than …

Wanderluck: Our Serendipitous Journey to Machu Picchu

We only made it to Machu Picchu by pure luck.  It’s the kind of luck that is sometimes bestowed upon travellers and keeps us chasing that luck for a lifetime.  The type of luck that restores our faith in the world, and the idea that everything, somehow, works out as planned.  This luck is like a drug that drives travellers …

When three weeks in Brazil..

Evelien was a flight attendant for the past four years. We know this could sound a bit crazy but she quit her job to travel the world. For the first time, she is travelling for freedom and not for work. For the first time in four years, she has more than a few days stopover in the beautiful Brasil and she stayed in a hostel instead of a fancy hotel. Find out what a flight attendant does with so much time and how many funny memories come up from her time at Emirates..

Climbing Huayna Potosi – Bolivia

After being 4 months in South America Alex faced the biggest challenge she would ever face. She started a three-day hike to the top of the Huayna Potosi, the highest mountain of Bolivia. She didn’t only stood eye in eye with the mountain but mainly with herself. This story is about what travelling really is about: getting out of your comfort zone, pushing the boundaries and overcoming your biggest weaknesses..

Peruaans festival in Huaraz

Ik ben net aangekomen in Peru samen met twee Nederlandse meisjes die ik on the way heb leren kennen; Kim en D. Na  twee nachtjes in Huanchaco, het super rustige surfdorpje waar niets te doen is, zijn Kim en ik met z’n tweeën verder gegaan. D heeft namelijk spontaan besloten om zich te haasten naar Lima zodat ze vanaf daar naar …

We moeten hier weg.

Na vier nachten kenden we zo ongeveer het hele hostel. Het leek net één grote vriendengroep en het was veels te gezellig. In het hostel, op het strand, bij het kampvuur en in de strandclubs.. Oh wat was het gezellig.. Veels te gezellig, maar wel alleen nadat de eerste happy hour was geweest. Daarvoor was meer dan de helft niet …

via Cuenca pardipardi in Mancora

Cuenca (Equador) was een prachtig koloniaal plaatsje waar we ons een dag goed hebben vermaakt met rondlopen in de zon en ijsjes eten, maar daarna gingen we snel verder naar Peru. Weer met de nachtbus naar het eerste kustplaatsje, net over de grens: Mancora. Een sufplaatsje wat bekend staat als backpackers paradise met veel feest. Dit was mijn persoonlijke vervanging …

Continue reading

We don't need a helmet, we're Dutch

We zijn in Banos wat bekend staat om vele mooie mountainbike routes. Vandaag zijn we op stap met de brandweermannen die ons als prinsesjes behandelden. Zo zorgden ze voor bananen en nootjes (eigenlijk klinkt het zo meer alsof ze ons behandelde als aapjes in plaats van prinsesjes) en wij hoefden maar te zeggen wat wij wilden hebben of doen en het …

Daar is D!

De volgende ochtend werd ik vroeg wakker. Ik moest m’n was doen en bracht die weg naar de hoek van de straat.  Toen ik terug liep naar mijn hostel zag ik dat er twee stappen verder, pal naast de mijne nog een hostel stond met een wel erg bekende naam. Ik keek in m’n telefoon en jawel.. Dit was het …

Continue reading

Op de mountainbike door park Cotopaxi

Het vulkaanlandschap in National park Cotopaxi in Equador ziet er niet alleen fantastisch uit, maar je komt hier helemaal tot rust doordat er niet veel toeristen de tocht naar het park maken. Bovendien is het lastig om goede accommodatie te vinden. Gelukkig slaap ik bij een super leuk zelfvoorzienend hostel, die voor iedereen een mountainbike heeft klaar staan. En na …

National park Cotopaxi

Na de toptraining van gisteren was het hoogste tijd voor de monsterberg Cotopaxi in het gelijknamige Natinoal park. Dit park is gevuld met vulkanen en bijbehorend vulkaanlandschap met kraters, as en meren die ontstaan zijn in de verzakte grond. Na de Galapagos schijnt dit het mooiste gebied van Equador te zijn. Inmiddels kan ik dat wel bevestigen. Het mooiste vond ik …

Continue reading

Hiken: een haat/ liefde verhouding

Gisteren vloog ik terug vanuit Santa Cruz naar Quito. We kwamen laat aan en vanochtend werd ik wakker in het Hilton hotel. De laatste nacht die bij mijn G-adventures Galapagos avontuur hoorde. Ik besloot van mijn laatste nacht luxe te genieten door roomservice te bestellen. Ik klom in een warm bad en at twee toetjes. Daarna sliep ik heerlijk in het …

Haaien en dolfijnen bij Kicker Rock

Al 5 dagen ben ik op de Galapagos. Vandaag is helaas al weer de dag voordat we terug naar het vaste land gaan.  Gelukkig beginnen we ook deze dag met een duik en mogen we een uur snorkelen rondom Kicker Rock. Twee grote rotsen met in het midden een geul. Het water langs de rotsen is helder, maar een meter …

Continue reading

Eindelijk naar de Galapagos!

Al terug in Nederland heb ik deze trip geregeld, omdat ik dit zo graag wilde doen! Ik dacht als ik het geregeld en betaald heb dan gaat het zeker gebeuren. En nu ging het dan eindelijk gebeuren! Op 12 november begon de trip, maar vandaag had ik alleen een briefing. Oke, nog 1 dagje wachten dus. Gelukkig vond dat wachten plaats …

Beautiful people

Elke dag ontmoet je nieuwe mensen. Niet alleen op reis, maar ook in Nederland. Op reis ben je er waarschijnlijk alleen bewuster mee bezig en sta je er meer voor open. Eigenlijk best jammer dat je op de één of andere manier niet helemaal dezelfde instelling hebt als je thuis bent, maar dat even terzijde. Elke dag ontmoet ik dus …

De grens over naar Equador

Na 3 dagen in Cali ziek op bed te hebben gelegen, heb ik toch in één dag een kleine impressie opgedaan van deze  hele leuke stad. Maar nu was het tijd om Colombia te verlaten. Al hoewel ik benieuwd was naar Equador vond ik het toch jammer om Colombia achter me te laten. Er was nog zoveel wat ik nog …

Mental break down

Ik ben een “Crying-in-the-rain-type” en eigenlijk vind ik dat nog te opzichtig. Als ik verdrietig ben of gewoon een potje wil huilen dan doe ik dat het liefst in de douche met de deur op slot zodat niemand dat door heeft. Dat ik keihard snikkend heb lopen janken op een busstation in Medellin vind ik dan ook behoorlijk gênant, maar …

Continue reading

Het nachtleven en de drugs van Medellin

Gisteravond heb ik 14 uur in de nachtbus gezeten naar Medellin. En ik was niet alleen reisvriendinnetje D die het allemaal een stuk minder gezellig vond zonder mij had last minute besloten toch mee te gaan naar Medellin. Medellin it is en daar ontdekten we een hele andere kant van Colombia dan die we eerder zagen.. We kwamen rond 2 uur …

Onze "drukke" dag

Na de relaxte, goedkope en stiekeme nacht en het strandontbijt moesten we eigenlijk voorbereidingen treffen voor ons strandfeest van die avond. Maar we hadden meer zin om te gaan tuben. Dus nadat we wat hout hadden verzameld op het strand voor het kampvuur en wat mensen, die we inmiddels hadden leren “kennen”, hadden uitgenodigd vonden we dat we genoeg hadden …

Hostel inbrekers

Taganga was leuk, maar we wilden meer wit-strand-blauwe-zee-idee. Dus pakten we de bus naar Palomino. Ergens halverwege onze weg werden we eruit gezet. We stonden op de weg met om ons heen alleen maar bananenplantages en voor ons een weg met een lange file. We besloten te lopen en kijken wat er aan de hand was. 20 minuten liepen we …

Hé you guys!

De volgende dag waren D en ik flink kapot en besloten we flink te gaan chillen in het kleine vissersdorpje Taganga, een kwartiertje van Santa Marta vandaan. Toen we daar aankwamen deed het me een beetje denken aan een exotisch whatever-de Mar aan de Spaanse kust.  Een strand met daarnaast één lange straat met allerlei bars en discotheken. Er waren …

Continue reading

Terug naar de bewoonde wereld

Toen we de verloren stad bereikt hadden, waren we nog niet aan het einde van onze wandeltocht. Sterker nog: we waren pas op de helft. We moesten namelijk dezelfde weg weer helemaal terug lopen. Daarbij gingen we dezelfde route nu in 2 dagen lopen, waar we er op de heen weg 3 dagen over hadden gedaan. Nog een tandje erboven …